Om mig

Barnet er altid omdrejningspunktet for min praksis.

Relationen mellem børn, mellem barn og voksen er udgangspunktet i min praksis.

Jeg er altid nysgerrig på barnets perspektiv og de pædagogiske overvejelser, refleksioner og organisering som følger af, at barnets perspektiv er i fokus.

Det er vigtigt for mig, at der altid er en anerkendende relation og intervention mellem barnet og den voksne.

Det betyder, at det pædagogiske personale skal kunne “gå på to ben”. De skal kunne analysere, vurdere og reflektere over situationen med barnets øjne og perspektiv, samtidig med, at de med deres viden og erfaring skal kunne tilrettelægge en praksis som netop tager højde for barnet og børnegruppen.

Jeg er undersøgende og nysgerrig på praksis og har en bred alsidig erfaring fra praksis, men jeg ved ikke alt. Jeres viden, jeres erfaringer og jeres hverdag vil altid være om­drej­nings­punktet for udvikling af den pædagogiske praksis.

Mit grundsyn er systemisk, cirkulært og socialt. Mennesket kan ikke forstås uden den kontekst, der har formet dem, ligesom konteksten heller ikke kan forstås uden mennesket.

Derfor er den pædagogiske praksis, de pædagogiske refleksioner og de pædagogiske med­arbejdere og den kontekst de indgår i, altid afhængige af hinanden og er hinandens forud­sætninger.

Jeg er uddannet pædagog i år 2000 og har arbejdet som pædagog og støttepædagog.

Siden 2012 har jeg haft virke som pædagogisk konsulent.

Jeg har efteruddannet mig indenfor forskellige områder:

Diplomuddannelse (moduler):

  • Social inklusion
  • Udviklingspsykologi
  • Ledelse af pædagogiske processer
  • Neuropædagogik og -psykologi

ICDP uddannelse.

  • Niveau 1: Pædagogisk arbejde med egen praksis.
  • Niveau 2: Vejledning af andre i deres pædagogiske praksis.

Derudover har jeg kurser inden for

  • Det præmature barn
  • Sansemotorik
  • Sprogpakken